یزدفردا: طی مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به مناسبت هفته گردشگری، ۳۳ طرح گردشگری استان یزد با حجم سرمایه‌گذاری ۹۹۳ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش یزدفردا: «سید رضا صالحی امیری» وزیر میراث فرهنگی در این مراسم که قبل از ظهر امروز شنبه هفتم مهر ماه به صورت کشوری برگزار شد، ضمن عرض خدا قوت به مسئولان و مردم سختکوش استان یزد، گفت: اراده وزارت میراث فرهنگی بر این است که اجلاس وزاری گردشگری کشورهای آسیایی عضو ACD را در روزهای نهم تا یازدهم آبان به میزبانی یزد برگزار کند و در همین راستا طی دو روز گذشته گفت‌وگوهای فشرده‌ای را با اعضایACD  در تفلیس گرجستان داشتیم.

وی در ادامه یزد را دارای ظرفیت‌هایی کم نظیر خواند و گفت: اراده بخشهای دولتی و خصوصی و جوانان فرهنگ دوست این استان برای تبدیل یزد به نگینی درخشان در این سرزمین نکوهیده است.

وزیر گردشگری در پایان از بخش خصوصی و فعالان گردشگری یزد تقدیر و ابراز امیدواری کرد که افتتاح این طرح‎ها سرآغازی برای شکوفایی بیشتر گردشگری یزد باشد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد نیز در این مراسم که در استان به میزبانی مجموعه گردشگری ستاره باران تفت برگزار شد، ضمن تبریک هفته گردشگری، از سفر اخیر وزیر میراث به یزد قدردانی کرد و گفت: در استان یزد ۳۳ طرح گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۹۹۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر به طور مستقیم، به مناسبت هفته گردشگری آماده افتتاح شده است.

وی افزود: این طرح‌های گردشگری شامل سه واحد مجتمع گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۷۷۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر، ۱۷ اقامتگاه بومگردی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۹ نفر، دو واحد هتل با حجم سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۶ نفر، هفت واحد سفره‌خانه سنتی با حجم سرمایه گذاری ۳۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۳ نفر و سایر تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد تومان با اشتعالزایی ۲۲ نفر است.

فاطمی اظهار کرد: در همین ایام نیز افزون بر ۳۰۰ طرح گردشگری با حجم ۳۱ هزار میلیارد تومان در دست اجراست و این در حالیست که تسهیلات پرداختی استان در سال گذشته به این حوزه، ۱۳۶ میلیارد تومان بوده که نقش برجسته فعال گردشگری و بخش خصوصی استان در این بخش را نشان می دهد.

گفتنی است، در مراسم امروز تعداد ۱۶۷ طرح گردشگری به ارزش سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا